31-07-17

Disney Summer

T is dan wel niet Shanghai Disneyland maar afgelopen weekend zijn we naar Disneyland Parijs geweest . Net zoals bij mij het geval was in April , is dit voor Philippe de eerste keer in 4 jaar dat hij terug in DLP komt .

Vrijdag avond , na dat de drukte op de Antwerpse Ring was afgenomen , zijn we richting Parijs vertrokken waar we na een vlotte rit om 21.30 aankomen bij het Ibis hotel St Denis . Even inchecken en daarna gaan we nog een kleinigheidje eten . Niet mijn favoriete keuze maar het werd een Quickske . Wat je tegenwoordig steeds vaker ziet , is dat je bij een bestelzuil je bestelling moet ingeven en dan naar de toog gaan om je bestelling af te halen . Omdat we enkel cash bij ons hadden , vroegen we of we op de ouderwetse manier konden bestellen . Nee , enkel via de terminal ! Blijkbaar kan je bij afronding van je bestelling ingeven dat je cash wenst te betalen . Terwijl wij onze bestelling ingeven , gaat de kassierster gezellig verder met haar smartphone . Met ons ticket gaan we naar de balie waar we dan nog zo'n 10 minuten mogen staan wachten op onze burgers . Uiteindelijk is onze bestelling klaar en dat was het dan . Als ze iets meer met haar job bezig had geweest ipv haar telefoon dan had ze geweten dat wij nog niet betaald hadden . Bedankt voor de gratis burgers en een tien op tien voor prijs-kwaliteitsverhouding ! Nadien gaan we terug naar het hotel , surfen nog wat op de social media en gaan daarna slapen .

Zaterdag morgen zijn we op ons gebruikelijke uur wakker . Na het ontbijt rijden we van Ibis St Denis naar Ibis Val D'Europe waar we iets voor 09.00 aankomen . We droppen de auto op de parking en gaan te voet van Val D'Europe naar Disney . Onderweg pikken we 3 caches op en komen zo net na tienen aan bij de Studios . Rattatouille en Mickey and the Magician staan boven op het lijstje . Verder lopen we ons ouderwetse rondje door de Studios , komen Matthew tegen bij Cinemagique en kijken een stukje Star Wars gedoe .

's Middags gaan we eten bij Vapiano in de Village . Hoe het me de vorige keer was bevallen , zo hard was het vandaag tegengevallen . Na de lunch gaan we door de winkeltjes van de Village richting Disneyland .

Ook hier doen we het klassieke rondje doorheen de verschillende landen en belanden zo in Adventure Land bij de vernieuwde Pirates . De nieuwe toevoegingen zijn leuk en verder ziet alles er weer picobello uit . Iets later op de middag hebben we een korte ontmoeting met Aaron en kijken samen naar de prinsessenshow . In afwachting van de parade gaan we nog wat drinken en nemen alweer afscheid van Aaron . Eens de parade gepasseerd is , gaan we naar de uitgang , laten Disney achter ons en wandelen terug naar Val D'Europe waar we inchecken bij ons hotel .

Bij het hotel gekomen , kon de receptionist geen reservatie vinden op onze naam . Bleek dat we in het verkeerde hotel stonden en dat gebeurde hier wel vaker , zei de man . Naast Ibis Val D'Europe zit er een Ibis Budget . Beide hotels zitten in het zelfde gebouw , je moet het maar weten . Bij de juiste receptie lag onze kamersleutel al klaar en konden we al snel naar de kamer . Even wat opfrissen en vervolgens gingen we nog een paar caches scoren alvorens we gingen eten . Voor het avond eten was de keuze snel gemaakt en zoals steeds hebben we weer goed gegeten bij Hippo . Als afsluiter van de dag drinken we nog een kopje thee op het hotel en dan is het alweer bedjestijd .

Zondag : Na het uitchecken gaan we een broodje eten bij de Sandwicherie bij het RER station . Na het ontbijt rijden we naar Bussy-St-Georges waar een mooi reeksje caches ligt . Een van de caches brengt ons een toch wel heel bijzonder plekje namelijk de Fo Guang Shan Tempel . Deze Buddhistische tempel is de grootste Buddhistische tempel van Europa . We waren een beetje terughoudend om binnen te gaan maar een vriendelijke dame deed teken om binnen te komen en we kregen een korte rondleiding . Om 10.00 was er een dienst en als we wilden mochten we deze bijwonen maar daar bedankten we vriendelijk voor . Na ons respect te hebben getoond aan Buddha zetten we onze wandeling door Bussy voort . En zo is nog maar eens gebleken dat Geocaching je op plekjes brengt waar je anders niet eens van zou weten dat ze bestaan .

Tegen 11.00 komen we terug bij de auto en omdat we de grote verkeersdrukte voor wilden zijn , besluiten we om de terugreis in te zetten . Het verkeer rijdt nog vlot en zonder fileproblemen komen we weer terug thuis in Merksem . En daarmee zit de laatste vakantiedag er op .

Disney was wel weer leuk maar na een paar uurtjes hebben we het wel weer gezien . Omdat ik een jaarpas heb , gaan we met Halloween en Kerst nog wel eens terug maar eigenlijk hebben we veel meer genoten van de dorpjes rond Disney , het Geocachen en natuurlijk als absolute hoogtepunt ons bezoekje aan de Fo Guang Shan Tempel . De foto’s van Disney zijn niet de moeite en de andere komen later nog in een gezamenlijk album . En dan nu terug aan t werk !

08:36 Gepost door Philippe en Dieter xxx in Asia, Disney, Geocaching, Uit en Thuis | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |