04-10-16

Home Sweet Home

PD Laundry Thaiyim , The story continues ...

We zijn ons hart al lang verloren in Thailand maar afgelopen Zomer is Pattaya daadwerkelijk onze tweede thuis geworden . Na drie intense weken viel het afscheid zwaarder dan ooit en was het een ware aanpassing om terug in België te zijn . Dankzij het groot hart van onze bazen hoefden we niet tot Januari te wachten om terug te gaan . Van 2 tot 10 Oktober zijn we weer even helemaal thuis .

Vrijdag 30 September : Thuis gekomen van t werk , hebben we alvast ingecheckt voor onze vlucht en daarna vertrekken we naar Zaventem waar we een nachtje verblijven in het Van Der Valk Hotel onder de vorm van Park , Sleep , Fly . We hebben deze formule al eens eerder uitgetest en dat was ons toen zo goed bevallen . Bij het hotel aangekomen , krijgen we weer een upgrade aangeboden en daar zeggen we natuurlijk niet nee tegen . We gaan nog een hapje eten en genieten daarna van onze upgrade .

Zaterdag morgen was ik veel te vroeg wakker . Philippe lag nog wat te soezen en we zouden tegen negen uur pas gaan ontbijten dus ben ik met de jongens even een ochtend wandelingetje gaan maken . De ochtendstond heeft goud in de mond , of in dit geval een smiley . Sinds ons vorige bezoek is er een nieuwe cache uitgekomen op amper 100 meter van het hotel . Het was nog schemerig buiten maar we besloten toch maar onze kans te wagen . De cache ligt langs een voetpad naast de spoorlijn onder de autosnelweg . Op de locatie aangekomen kwam ik tot de vaststelling dat het toch nog wel erg donker was om te zoeken maar de plek was volledig verlaten dus kon ik in alle rust zoeken . Na een paar keer er naast gegrepen te hebben , heb ik uiteindelijk toch prijs . Loggen en dan terug naar het hotel waar we ons klaarmaken voor het ontbijt . We doen ons te goed aan al het lekkers en zullen zeker niet met honger op het vliegtuig stappen .

Tegen 10.30 nemen we dan het shuttlebusje naar de luchthaven . De chauffeur , vriendelijk en met de klassieke vragen , vraagt ons waar de reis heen gaat . Wij met twee in koor "Thailand" waarop de chauffeur replied "Zonder baggage ?" . Inderdaad zonder baggage . Doordat we deze Zomer al onze spullen hadden achter gelaten , hebben we enkel een rugzak met elektronica en twee teddyberen , onder de naam Geo en Guillaume , als handbagage bij .

Op de luchthaven aangekomen , passeren we al een eerste controle alvorens we binnen zijn . Eenmaal binnen gaan we door naar de incheckbalie waar we eigenlijk niet moeten zijn . We zijn al online ingecheckt , hebben onze boardingpassen en hebben geen bagage af te geven dus ... Maar voor de zekerheid toch even goeiedag gaan zeggen aan de hostess aan de balie en die verwees ons gelijk door . Dus we hoefden inderdaad niet langs de incheckbalie . Dat geeft ons heel wat extra tijd in de taxfree en dat is natuurlijk niet goed want dan ga je weer dingen kopen . Nog een keertje controle en in tegenstelling tot de eerste controle deden ze dit keer wel moeilijk . Nu ook niet onverwacht natuurlijk . Twee rugzakken met allerhande electronica , kabels en enkele ondefinieerbare items , dat vroeg om een nadere inspectie . Bij Philippe was het snel klaar maar mijn rugzak heeft zoveel verschillende compartimenten dus wilde ik even helpen openmaken om het wat sneller te laten verlopen . Uiteindelijk was de man in kwestie supervriendelijke en deed hij ook maar gewoon zijn job . Hij moest er wel om lachen met wat er allemaal te voorschijn kwam . Na alles terug opgeborgen te hebben , halen we nog wat te drinken en begeven ons naar gate 15 waar we wachten tot Thai Airways arriveert . Ja , we hebben terug voor Thai gekozen . We hebben getwijfeld of we niet KLM zouden nemen omdat we daar toch ook wel erg tevreden over waren en hun vluchturen liggen ook gewoon goed maar op het moment dat we onze reis wilden boeken , kwam Thai net met een superaanbieding . Terwijl we naar de gate wandelen , zien we het vliegtuig van Thai Air net passeren . Bij de gate wordt er nog wat aan social media gedaan en hou ik een fotosessie met de meereizende TB's .

Om 14.00 komt er beweging in de ijzeren vogel en zijn we vertrokken voor 10 uur en 25 minuten stoelzitten . Het filmaanbod is net iets beperkter dan bij KLM maar ik ontdek seizoen 4 van Arrow en zo kom ik de tijd wel door . Om 05.25 Bangkok tijd landen we op Suvarnabhumi Airport . Door de Visacontrole , niet langs de bagage , wel naar het toilet , beltegoed van ons Thaise nummers opladen en wachten tot Utan en de buurvrouw er zijn . Terwijl we wachten gaan we naar de 7Eleven drinken halen en niet veel later komt er bericht binnen dat ons transport gearriveerd is . Op weg naar huis stoppen we nog om wat te eten en tegen 09.00 komen we thuis aan . Na een verfrissende douche kan de dag beginnen .

Home Sweet Home !

Om onze thuiskomst te vieren zijn we 's avonds een hapje gaan eten . Utan had een adres gekregen van een BBQ restaurant dat we eens moesten uitproberen dus zijn we op de brommer naar North Pattaya gereden voor het avondmaal . Bij het restaurant aangekomen , kwam de plek mij bekend voor . Ik ben hier al eens gepasseerd op één van mijn fietstochtjes . We hebben al meerdere BBQ buffet restaurants geprobeerd maar dit slaat toch wel alle records . Super veel keuze , verzorgd en topkwaliteit voor de erbarmelijke prijs van 250 THB pp of nog geen 6,50 Euro .

Na het avondeten , kijken we nog naar de Thaise Voice en trekken daarna naar boven . Good Night !

Maandag morgen worden we wakker van de wekker en dat is een zeldzaamheid . Aankleden en naar beneden , de shop open doen en kijken voor ontbijt . De Laundry alleen doen is hard werken dus nu wij er zijn kan Utan het ook wat rustiger aan doen . Terwijl Ut en Phil beneden de was doen , had ik beloofd dat ik boven zou kuisen , boodschappen doen en voor het avondeten zorgen . En wat willen de jongens eten ? Bocoli !

Na de middag en wanneer de boven weer spik en span is , ga ik naar de markt voor broccoli en verse kruiden . Maar helaas geen broccoli dan maar naar de supermarkt . Zoals we al eerder verteld hebben , maken we ons wasmiddel hier zelf maar de voorraad is bijna op dus ikke op de fiets naar de zeepwinkel en breng gelijk ook een voorraadje strijkvloeistof en smell of te wel wasverzachter mee . Tussendoor pik ik ook nog een cacheke mee en ga een kijkje nemen in de gloednieuwe Decatlon Store . De winkel is op 1 Oktober geopend en eigenlijk wilde ik gaan kijken voor een betere fiets . Ik bol hier serieus wat kilometertjes af , een betere fiets is dus geen overbodige luxe . Bijna alle fietsen zijn hier op Thai size gemaakt dus dacht ik misschien dat Decatlon wel een Falang aanbod zou hebben . Het assortiment is een exacte kopie van de winkel bij ons in Antwerpen en ik vind al snel een fiets naar mijn goesting . Straks maar eens over nadenken .

Terug met mijn boodschappen , verneem ik dat Ut vis besteld heeft bij de buurvrouw dus vanavond op het menu : Vis in zoutkorst op de grill met broccoli in gele curry , rijst en baby komkommer . Mijn Thaise kookkunsten gaan er op vooruit want ik hoor geen klachten over dat het niet genoeg afsmaakt . We hebben in het verleden al meermaals samen gekookt en ik heb Utan goed in het oog gehouden . Genoeg spicy erin maar niet overheersend zodat je nog proeft wat je eet en afwerken met verse koriander . Smakelijk eten !

De foto's van onze eerste dagen staan ook weer online .

photo home10_zps4j1nzhss.jpg

16:26 Gepost door Philippe en Dieter xxx in Asia, Uit en Thuis | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |