31-07-15

On Top Of Andalusia

Dinsdag 28 Juli : De Siërra Nevada , het laatste stukje van onze Andalusian Roadtrip .

Granada ligt aan de voet van de Siërra Nevada . Vanuit het raam van ons hotel hadden we zicht op de bergen en vandaag trekken we naar diezelfde bergen . Na het ontbijt wordt voor de laatste keer de bagage in de auto gedropt , tanken we ons vijfhonderdje vol en beginnen aan onze rit naar boven . Onderweg naar boven houden we hier en daar halt om een kijkje te nemen en een cacheke te loggen . Onze eerste halte in de Siërra Nevada is het ski-oord Monachil . Het is grappig te denken dat je hier op sneeuwvakantie kan als je weet dat we heel de vakantie al temperaturen boven de 35° hebben ervaren . Ook hier liggen weer twee caches maar onze aandacht gaat vooral naar de incognito testauto's van enkele grote Duitse merken .

Van het ski-oord zetten we onze beklimming van de berg verder richting 2500 meter . Next stop : Virgen de las Nieves . Wegens wegenwerken zijn we genoodzaakt om de auto op de parking te zetten en te voet verder omhoog te gaan . Boven op de top staat een groot Mariabeeld en al heb ik niets met het Katholieke geloof , het is een impressionant zicht . En natuurlijk ligt op deze toplocatie ook weer een cache .

Ons eigenlijke doel van vandaag was de Pico de Veleta op 3396 . Hier ben ik 10 jaar geleden een gedeelte van mijn gehoor verloren . Toen zijn we met de auto tot vlak bij de top gereden maar door de wegenwerken kunnen we niet verder tenzij te voet maar dat is nog meer dan een halve dag stappen en daar waren we niet op voorzien . Helaas , En dus geen bijhorende cache boven de 3000 meter . We zullen misschien ooit nog wel eens een cache vinden boven de 3000 meter en kunnen dan alsnog de eerder gevonden Challenge nabij Sevilla loggen .

Toch wel een beetje teleurgesteld , beginnen we aan onze afdaling . Onderweg naar beneden stoppen we bij El Dornajo voor de lunch en zien dat er vlak bij een cache ligt . Na zo'n vijf minuutjes zoeken en nog steeds niets gevonden te hebben , wil ik de voorgaande logjes beginnen lezen en ... Published ! Deze cache is een week geleden uitgekomen en de First to Find is nog in de running . Dat motiveert natuurlijk om verder te zoeken en na nog eens vijf minuten kunnen we onze naam in het maagdelijke logboek schrijven . Dat maakte de teleurstelling toch een beetje goed . Na onze FTF gaan we lunchen in de bergen met gratis WiFi . Terwijl Philippe Facebook terroriseert , kijk ik op de Geocaching app en zie dat onze eerder gelogde FTF deel uitmaakt van een reeks en dat deze allemaal nog ongelogd zijn .

Na de lunch wagen we onze kans en gaan het pad op , op zoek naar FTFcaches . Het pad is met de auto niet te doen en dus moeten we te voet . Na nummer vier van het trail pikken we nog een buitenreeks cache mee . Ook deze is een FTF en wat voor één . De cachebox , ter grote van een speelgoedbox , zit verscholen onder de rotsen . Het duurde even alvorens we alle stenen hadden weggehaald en bij het logboek konden maar het was de moeite waard . Wat een afsluiter ! We hadden graag nog wat meer FTF's op onze naam geschreven maar we moesten nog heel de weg terug rijden naar Malaga . Vijf FTF's hebben we toch weten te verzilveren en daarmee is de teleurstelling van onze +3000 meter-cache snel vergeten .

Omstreeks 19.00 komen we aan in Malaga waar we de laatste nacht doorbrengen in het Malaga Airpoirt Holiday Inn Express hotel en daarmee is de cirkel rond . We "kappen" de bagage af op de kamer en gaan de huurauto terug inleveren . We hebben een zalige tijd gehad met ons Fiatje 500 ! Van het verhuurbedrijf is het slechts een kwartiertje stappen naar ons hotel en dus laten we de shuttlebus voor wat het is en gaan te voet terug . Op de kamer gekomen wacht ons nog een laatste uitdaging : Alle bagage terug in de koffers krijgen . De voorbije weken hebben we de koffer van de auto gebruikt als bagageruimte maar nu moet alles terug in die koffers . We hebben in elke stad waar we geweest zijn wel iets gekocht en dus werd het toch even puzzelen . Een dik uur later is de bagage gemaakt en gaan we een hapje eten . Om 22.00 doen we het licht uit want morgen is het vroeg dag .

Woensdag 29 Juli : And now the end is near ... Om 04.00 liep de wekker af en een uurtje later kwam de taxi ons ophalen om naar de luchthaven te gaan . Ondanks het kleine overgewicht verloopt de check in vlot .

Om 10.00 staan we terug op Belgische bodem en zetten we en punt achter onze Andalusian Roadtrip . We hebben drie fantastische weken beleefd . We hebben gezweet als een beest maar genoten van elke druppel . Als er nu nog één iemand durft zeggen dat de Zomers in Thailand te heet zijn , wel die moet maar eens naar Andalusië trekken in Juli . De foto's van ons laatste stukje staan ook weer online .

photo Sierra14_zpstu8cda0m.jpg

Punt !

09:55 Gepost door Philippe en Dieter xxx in Geocaching, Vakantie | Permalink | Commentaren (3) |  Facebook |

Hallo mannen,

Geweldige road trip hebben jullie gemaakt.ik heb alle verslagen gelezen en de allemaal foto's bekeken. Niet trouw elke keer als ze online kwamen, maar wel gedaan. Wat een voorbereiding al ver voor jullie op reis gaan. Ik heb van alle verhalen genoten even zo van de foto's. Er viel me wel iets op misschien doen jullie dat bewust, misschien ook niet maar de foto's met Geobeer. Het lijkt soms wel of hij de ene keer zijnet dieper op zijn hoofd heeft als de andere keer en soms zelfs blootshoofds. Verder hoop ik dat Ria en ik zo'n roadtrip met jullie samen mogen maken, zonder de twee jongens er bij.

Geniet van alle herinneringen en de vele foto's en hoop jullie gauw weer in levende lijve te zien.

Groetjes en kussen van team 100 acre wood.

Gepost door: Ruud | 05-08-15

Zie nu dat er taalfouten ingeslopen zijn.
Ik heb de foto's allemaal bekeken.

Over Geobeer zijn pet gaat het.

Nogmaals groetjes Ruud

Gepost door: Ruud | 05-08-15

Zie nu dat er taalfouten ingeslopen zijn.
Ik heb de foto's allemaal bekeken.

Over Geobeer zijn pet gaat het.